1915 yılında lastiğin üzerinin basit deri parçaları ile kaplanmasıyla başlayan sektörün ilk adımları , 1925 yılında sıcak sistem kaplama, 1940’lı yıllarda soğuk sistem lastik kaplamanın icadı ile dünya lastik sektörüne yeni bir ivme kazandıracak soğuk sistem kaplamanın gelişim süreci başlamıştır.
Ön pişirmeli yüksek yoğunluktaki sırt kauçuğu, çalışma alanı standartlarına göre hazırlanmış zengin desen seçenekleri , üstün kilometre performansı ile en düşük kilometre maliyetinin sağlamış olduğu fayda maliyet avantajı, lastiğin kaplanabilirliğinin korunması , uzun karkas ömrü sağlayan soğuk sistem kaplama, sıcak kaplamanın değişken ve sabit olmayan kauçuk kalitesi dar ve standart desen kalıpları ile karkasa uyguladığı yüksek ısı ve basıncın verdiği zararı tamamıyla ortadan kaldırmış olup bugün kaplama sektöründe soğuk sistem kaplama dünya pazarında % 70’in üzerinde bir pazar payına ulaşmıştır.
Günümüzde gelişmiş ve gelişmekte olan tüm ülkelerde hızla artan araç ve lastik sayısı , bir kamyon lastiğinde elli’den fazla hammadde ,on’dan fazla karışımın olduğu , ömrünü tamamladığında yaklaşık 60 kg civarında bir atık halini aldığı, geri kazanılımı çok zor doğaya, çevreye, ülke ekonomisine verdiği zarar düşüldüğünde lastiklerin birkaç defa yeni lastik performansında kullanımı ve kaplanılabilirliği konusunda maximum özeni göstermeyi bununla birlikte, enerji ve yer altı zenginliklerinin korunması ve tasarrufu, zararlı toksit maddelerin daha az tüketilmesi ile soğuk sistem kaplama sosyal bir kültür olarak kabul edilmiştir.